Logosol satsar på en kollektion anpassad för butiksförsäljning. Sex produkter ingår i Smart-Line serien som lanseras för återförsäljare över hela världen.

– Satsningen är viktig för att bredda vårt sortiment och nå nya kunder på nya marknader, säger Logosols vd Malte Frisk Under 2015 tog Logosol över det svenska företaget Agma som specialiserat sig på ergonomiska och praktiska verktyg för vedhantering. I sortimentet fanns två patenterade huvudprodukter, vedklyven Smart-Splitter och sågbocken Smart-Holder. – Vi investerade i Agma redan för 10 år sedan och har varit med på hela resan. Därför känns det extra bra att kunna erbjuda produkterna på en ännu större marknad och samtidigt lansera en ny produktlinje Nu nylanseras produkterna i en kollektion som riktar sig till butiker.

– Vi har tagit fram en produktlinje som passar för butiksförsäljning. I USA har vi inlett ett samarbete med en ny distributör med över 600 butiker, säger Malte Frisk. I Smart-Line serien ingår produkter för trädfällning, stockhantering och vedhantering. – Logosol har idag ett globalt försäljningsnät och vi ser stora möjligheter med att ta upp beprövade svenska innovationer som är etablerade. Produkterna kommer även att kunna handlas i Logosols webbutiker. Den nya färgsättningen finns tillgänglig efter sommaren.

 

Smart-Pusher

Fällriktare, ser till att trädet faller i den planerade riktningen.

Smart-Holder

Sågbock, håller fast stocken med hävkraft när du kapar.

Smart-Turner

Stockvändare, perfekt när stocken ska rullas eller vändas.

Smart-Splitter

Vedklyv, för säker och effektiv klyvning av ved.

Smart-Sappie

Mantis Arm, haka fast och vrid stockar med större kraft.

Big Mill Timmerjigg

Minisågverk, förvandlar din motorsåg till ett komplett minisågverk.